همه چیز درباره مبارزه با هوای نفس

مطالب تخصصی در زمینه مبارزه با هوای نفس شامل آیه، حدیث، راهکار، داستان، معرفی عرفا، تعاریف، محاسبه نفس

همه چیز درباره مبارزه با هوای نفس

مطالب تخصصی در زمینه مبارزه با هوای نفس شامل آیه، حدیث، راهکار، داستان، معرفی عرفا، تعاریف، محاسبه نفس

همه چیز درباره مبارزه با هوای نفس

بسم الله الرحمن الرحیم
به حول و قوه خداوند متعال و استعانت از اهل بیت علیهم السلام، صحفه تخصصی جهادنفس و مبارزه با هوای نفس و نفس اماره،راه اندازی شده است. ان‌شاءالله مطالبی که در این صفحه قرار می‌گیرد شامل هفت بخش به شرح ذیل می‌باشد که حاصل تحقیقات و جمع‌آوری و مطالعات بوده است:
1-بخش معرفی آیات مرتبط
2- بخش معرفی احادیث مرتبط
3- بخش معرفی راهکارهای مرتبط
4- بخش داستان‌های مبارزه با هوای نفس
5- بخش معرفی عرفا
6- بخش تعاریف
7- بخش مربوط به مطالب محاسبه نفس
مطالب به صورت روزانه در کانال تلگرام قرار می گیرد، سپس در این پیج نیز بارگذاری خواهد شد.
telegram.me/antihava کانال تلگرام
خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی ما و رستگار

بسم الله الرحمن الرحیم

 

داستان شماره نهم

 

گسست زنجیر شیطان

داستان تلاش شیطان برای به بندکشیدن شیخ انصاری از طریق وسوسه خرج کردن مال دیگران و مقاومت شیخ در برابر آن

 

یکی از شاگردان شیخ انصاری رحمت الله می‌گوید:

 

در دورانی که در نجف اشرف نزد شیخ انصاری به تحصیل مشغول بودم، شبی شیطان را در خواب دیدم که بندها و طناب‌های متعددی در دست داشت. از شیطان پرسیدم: این بندها برای چیست؟ پاسخ داد: اینها را بر گردن مردم می‌اندازم و آنها را به سمت خویش می‌کشم و به دام می‌اندازم.

 

روز گذشته، یکی از این طناب‌های محکم را به‌گردن شیخ مرتضی انصاری انداختم و او را از اتاقش تا اواسط کوچه‌ای که منزل شیخ در آن است کشیدم، ولی افسوس که برخلاف زحمات زیادم، شیخ از قید رها شد و برگشت. وقتی از خواب بیدار شدم، در تعبیر آن به فکر فرو رفتم. پیش خود گفتم خوب است از خود شیخ بپرسم. ازاین‌رو، به حضور ایشان شرف‌یاب شدم و خواب خود را برای ایشان گفتم.

 

شیخ فرمود: آن ملعون، دیروز می‌خواست مرا فریب دهد که به لطف خدا از دامش گریختم. جریان از این قرار بود که دیروز من پول نداشتم و اتفاقاً، چیزی در منزل لازم شد و مورد احتیاج بود. با خود گفتم مقداری پول از سهم امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف (خمس مردم و...) نزدم موجود است و هنوز وقت مصرفش نرسیده است. آن را به عنوان قرض برمی‌دارم و سپس ادا خواهم کرد. پول را برداشتم، از منزل خارج شدم. همین‌ که خواستم آن چیز مورد نیاز را بخرم، با خود گفتم از کجا که من بتوانم این قرض را بعداً ادا کنم. در همین اندیشه و‌ تردید بودم که ناگهان تصمیم قطعی گرفتم به منزل برگردم. ازاین‌رو، چیزی نخریدم و به خانه برگشتم و پول را سر جای خود گذاشتم.

 

(کتاب سیمای فرزانگان، ص431)

  • مبارزه با هوای نفس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی